Opravdu jsem rád, že vznikly VV!

A kdo není? Já myslím, že se tu konečně něco ukázalo. Konečně už vím to, co jsem zatím jen tušil. Věci Veřejné mi do spousty nezodpovězených otázek a domněnek vnesly světlo...

Je přeci naprosto úžasné, co nového vnesly Věci Veřejné do našich životů. Vnesly nám pravdu o tom, jak to v politice a dokonce v té nejvyšší politice vůbec chodí a já jsem jim za to vděčný. Trochu jsme se jen mohli domnívat a tušit, že za každou stranou stojí nějací vlivní lidé, například podnikatelé, kteří díky svým vlivům ovlivňují politiku. Tušili jsme,  že sponzoring stran je nečistý, nebo minimálně podivný. Veřejným tajemstvím jsou zcela jistě aj zaručeně demokratické volby předsedů (velrybáři a podobně), místopředsedů. 
Méně do očí bijící už bylo například, šmírování politiků a vůbec lidí, různé uplácení se také spíše tušilo než vědělo a spekulace o placených diskutérech na internetu nebo fámy o určitých plánech jak ovládnout politiku, to už bylo spíše jen pro zasvěcené A najednou bác a jsou tu Věci Veřejné se svým panem Bártou a se spoustou nahrávek, dokumentů a práskajících spolustraníků a lidí, pohybujících se kolem strany a pěkně se nám tu ukazuje, co všechno, že se b té naší politice vlastně děje. Tajné schůzky, uplácení spolustraníků a oponentů, upravování zakázek tak, že jde něco aj do stranického prasátka, nahrávky ze schůzek, kde teče těžké francouzské víno proudem a kde prezident, ať už zeměkoule, nebo USA se klaní před chvástajícím se předsedou, nebo ze schůzek, kde ještě pubescentní poslankyně (soudě dle mluvy) dehonestuje sebe sama a utvrzuje jiné a své důležitosti.  Spousta sledování a štěnic, několik igelitek a obálek s otisky a pěnězi. Guru, superguru, gerila a PR manažerky. No zkrátka, parádně profláknuté fungování jedné vládní strany.

Je mi ovšem jasné, že takhle to funguje naprosto v každé straně, která byť jen přičuchne k trochu vyšší politice a proto mne dnes potěšila zpráva, že vznikla iniciativa Veřejnost proti korupci, kde několik známých lidí vyzývá politiky, aby už konečně začali se sebou něco dělat. Obávám se však, že je to pouze utopické přání..... Co myslíte?

Autor: Jan Vladyka | pátek 27.5.2011 15:05 | karma článku: 23,70 | přečteno: 1648x
  • Další články autora

Jan Vladyka

Vánoční zamyšlení

24.12.2018 v 9:05 | Karma: 5,86

Jan Vladyka

Pohne Skippy zemskou osou?

28.2.2016 v 1:17 | Karma: 8,28

Jan Vladyka

Silničáři nezaspali!

1.1.2016 v 1:35 | Karma: 7,68

Jan Vladyka

Transplantace Švábem

11.12.2014 v 22:00 | Karma: 9,98

Jan Vladyka

Čistý čas ve fotbale ano či ne?

4.11.2013 v 22:35 | Karma: 10,80