Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vášnivý diskutér

jo, máte pravdu na argument s banány lze namítnout toto:

Nikoli že by banány byly tak důležité, ale právě naopak, to že slavná socialistická ekonomika nedokázala zajistit to čím v Africe krmili prasata asi o něčem vypovídá. No a jak je to s tou argumentací? Na námitku komoušů, že "dnes na ně nemám" je třeba diskutéra vyzvat aby nemíchal hrušky a jabka. Neboť pokud nemáš třicet káblí na banány, soudruhu, tak o tobě není řeč. Neboť kdo na ně neměl za socialismu, tak si je přirozeně nekoupil, to dá rozum, že? Stejně tak dnes když na ně nemáš tak není co řešit a taky si je nekoupíš. Naproti tomu byli za socialismu lidé, kteří na ně měli a museli stát frontu a mohli si je koupit jen když "byly". Ale dnes ti co na ně mají NEMUSEJÍ STÁT FRONTU !! a mohou si je koupit kdykoliv. Tzn. tržní ekonomika je LEPŠÍ ;-D

0/0
30.11.2011 23:31

habit-.!..

... v lecčem souhlas, v lecčem ne...

... ale převažuje souhlas...R^

0/0
30.11.2011 22:09

kaktusak

Samozřejmě že je nižší životní úroveň. Relativně.

V 80. letech bylo celé Československo ekonomicky asi na úrovni Španělska. Po 22 letech kapitalismu se samotná Česká republika pohybuje někde za Řeckem.

Kdyby se nejlépe měli chytří a pracovití lidé, není o čem mluvit. Ovšem v dnešní době se nejlépe mají podvodníci a zloději, poctivá práce se přestala vyplácet.

+1/0
30.11.2011 21:57

habit-.!..

Re: Samozřejmě že je nižší životní úroveň. Relativně.

8-o... možná pokud se vzal v potaz oficiální kurz koruny k dolaru, který ale neplatil ani v našich oficiálních obchodech TUZEX, ale reálně byl víc než trojnásobný... možná jste si to spletl s Kubou, tam se taky mluví španělsky...

0/0
30.11.2011 22:08

jarno3

Panáček

dělá přesně to, za co kritizuje ostatní. Kvílí, kvičí a nadává, jak jsme se měli špatně. Tomu zase JÁ říkám absence soudnosti po česku. Pokud vás rodiče krmili topinkami ( nejspíš  z nouze, že?), pak se ptám: čí je to chyba, že se nevypracovali? Nikdo si nemohl svobodně vybrat nepracovat(!). A co dnešní Drábkovy nucené práce? Všechno dobré se rozkradlo...to nejspíš mluvíte o době poplyšákové. Ve smradlavé Zelenině byly i naklíčené brambory k jídlu. To samé s rajčaty, česnekem atd,atd. Mlíko bylo mlíko. Maso- pravda- nebylo v igelitu, zato nebylo olezlé, zelené a shnilé. A ti, co vás přivádějí ke zvracení, to kupují, protože na kvalitnější věci jim nezbývá. Regály tehdy ve vašich představách zely prázdnotou, a přece každý všecko sehnal... Ano- lidi buďme soudní. Tenhle režim  už není  volbami reformovatelný.  Praxe dostatečně ukázala, jak snadno lze prodat původní čisté úmysly.

+3/0
30.11.2011 17:49

johnymistr

Re: Panáček

topinkama myslel autor zřejmě to, že jste si nemohli koupit čerstvý chleba v neděli

0/0
30.11.2011 17:57

jarno3

Re: Panáček

To je sice pravda, zato tehdejší chleba vydržel poživatelný  i čtyři dny. I pointa článku je hodna svého myslitele:  jen nevolte komunisty ! Buďte vděčni za erzackečupy z plesnivých rajčat, potraviny otrávéné éčky, uzeniny dopované peřím či drápy, vodnaté maso, mléčnou vodu a jiné vymoženosti soudobého průmyslu. Kupní síla zdejšího obyvatelstva pak spolehlivě zaručí odbyt .Tetelte se  při pomyšlení, že můžete vycestovat  (téměř) kam vám libo. Stačí maličkost (dosti podstatná). Jen na to mít. Když  "na to" máte, můžete si koupit všechno. Vzdělání (pardon- papír o vzdělání) i vlastní spravedlnost- ne narmo je ta bába slepá. Jen mně nějak uniká podstata věci: jak za tohle všecko můžou ti zlí rudí hoši....;-D

+3/0
30.11.2011 18:39

johnymistr

Re: Panáček

on autor tak nějak spíš píše o tom, že si za to všechno můžeme tak trochu sami

0/0
30.11.2011 19:35

zpetak

Hezky vecer.

Opravdu filosof.

Delnik mel jistotu. Bydleni, firmy stavely byty, praci. Co ma dnes? Dluhy, aby mohl bydlet i v blbem panelaku,a  sopl u nosu. Tak se nedivte, ze jsou Vam protivne nazory. Jo a ma nehorazny strach.Proto v Cesku je klid v ulicich. Podivejte se do Anglie.Chteji tam zvysit vek odchodu do duchodu a jsou plne ulice. Tady to take nastane, ale az prijdou casy, kdy lide nebudou moci o co opravdu prijit,.Je na tom stejne, jako za komunistickeho socialismu.Jeho se komunisti nevsimli.Co ma dnes?Ze zde se muze svobodne vyjevit? Nebo ze muze vycestovat? Jo , cestuji, na dluh a pak to tri roky splaceji. To neni " moznost cestovat" to je hloupost.

Shrnuti...... lide, kteri se zivi manualni poctivou praci prave schudli a to tak, ze jim to nedovoli civilizovane a dustojne zit. Zapomina se na zrudnost minuleho rezimu. Cestovani a vykecavani cloveka nenakrmi a neumozni mu dustojny zivot za odmenu za poctivou praci.

A kdyby nebylo jich, mlady muzi, utirate si prdel prstama.

0/0
30.11.2011 17:36

georgino

A sakra, že jem neprohlídnul dřve ...

... pan asi spadnul z Marsu. Všichni ti flákači, co vychovali tyhle nezaplacené inteligenty, pán to píše o sobě,jsou vlastně bandou vyžírků. Člověče, proberte se, jsem na tom slušně, ale že bych všechny nezaměstnané kolem sebe považoval za blbečky, co čekají na almužnu od státu, to si fakt nemyslím. Protože ekonomiku vláda tohoto státu vede do pekel. Krize, nekrize. Snižováním veškeré spotřeby dojde podle Vás kam??? Já Vám to sdělím ihned, do hajzlu, prdel by mi cenzor nepustil.

+4/0
30.11.2011 16:17

Vím, že něco vím?

Re: A sakra, že jem neprohlídnul dřve ...

Zjevně,i podle slovníku patříte k těm co umí prd a mají také prd výplatu.Přečtěte si to ještě jednou!

0/0
30.11.2011 17:33

buxus

Celkem souhlasím až na ....

... česneku z číny, neb je o 10kč na kile levnější ... To tedy není. Když si chcete koupit opravdu dobrý český česnek tak zaplatíte o mnohem víc než jen o 10 Kč. Ovšem stejně se to vyplatí - ten čínský šmejd je i zadarmo drahý.

0/0
30.11.2011 15:18

Olinček

Re: Celkem souhlasím až na ....

Český česnek se u nás na Farmařských trzích prodává za 280 kč a ten Činský v obchodě asi za 100kč. No nekupte to.

0/0
30.11.2011 15:37

buxus

Re: Celkem souhlasím až na ....

No já český leckde dostal i 190 Kč, ale i tak je to dvakrát tolik než ta čína. Jenže než ten čínský, to je už lepší koupit ten z PVC, co se prodává jako výzdoba do kuchyně. Chuť bude asi tak stejná - a dýl vydrží.

0/0
30.11.2011 15:40

jarinka

S tou soudností máte pravdu,

ale začněte u sebe. Když na něco nemám, tak to prostě nedělám.

+5/0
30.11.2011 15:10

Žadatel

A jak si pomůžu,

když půjdu k volbám, zvolím zastupitele strany s programem, který považuji za správný, a  zvolená strana po volbách otočí o 180° jak je tady zvykem.. No tak co "inteligente"????

+8/0
30.11.2011 14:56

petrph

není to tak jednoduché

To totiž nevysvětluje proč i ten lopaťak Vomáčka u nás  bere třeba 3-5 x méně než stejný  lopaťák v Německu ,když i tam na tu práci stojí několik jiných lopaťaků a gastajbajtrů z půlky světa...Kdyby ten český bral totoéž, tak by asi nenadával, ale velebil naší moudrou pravici, jak to tu vede...Šlo by toto nějak vysvětlit?Aby pak třeba dotyčný nezjistil i když třeba vystuduje to IT, tak že ty vysoké peníze bere leda pár zaměstnanců zahraničních firem, zatímco na nějaké průměrné IT pozici se u nás  dostane sotva plat toho německého lopaťáka..... :-)

+7/0
30.11.2011 14:51

chodovar

Re: není to tak jednoduché

Ale ono to jednoduché je. Oni totiž v Německu a vůbec na Západě neměli 40 let socialismus, který všechno zdevastoval. Oni v Německu dodnes (60 let) pracovali a tím si vybudovali tak vysokou životní úroveň. Tedy platy u nich a u nás nelze srovnávat a nesmíme jim je závidět. My se k jejich životní úrovni dopracujem asi tak za dalších 50 - 100 let a to bude zázrak.

+2/0
30.11.2011 15:00

Žadatel

Re: není to tak jednoduché

Výše současné mzdy u nás s její výší v Německu nesouvisí s politickým zřízením před 40 lety.:-P

+2/0
30.11.2011 15:09

Žadatel

Re: není to tak jednoduché

Pan autor to asi tak nějak vidí, že lopaťák v Německu má frekvenci lopaty 5 ku 1 lopatě české. Ale pan autor bude asi, soudě podle pravopisu, lopaťák.

+3/0
30.11.2011 15:04

jarinka

Re: není to tak jednoduché

Není lopaťák, je pracující inteligent s platem námezdního dělníka.

+1/0
30.11.2011 15:12

Žadatel

Re: není to tak jednoduché

Obdivuji, jak si zapamatoval, že ho rodiče vždycky v neděli krmili topinkama.;-D

+2/0
30.11.2011 15:18

babka_080

Re: není to tak jednoduché

Málo pracovali. My je nyní máme obden za 40 let práce ,Trochu jste to přehnal ale je ta demokracie ,svedeme to za dvacet let jejího trváni na komouše ! Já byla za komoušů rok co rok v Bulharsku,nemám nakradeno , a tak už  jsem dvacet let baya nejdál v Třeboni ! Jděte se vycpat,mluvte  a pište pravdu,Každý měl jinou startovací dráhu, A ny staří jsme na tom nejlépe  !  Hiter,komouši a demokracie to je záhul autore ! Takže pro nás bylo líp !

+1/0
30.11.2011 15:49

johnymistr

Re: není to tak jednoduché

myslíte, že důchodcům za komárů bylo líp?

0/0
30.11.2011 19:36

Olinček

Jan Vladyka.

Mladý muži a vy jste mne naštval větou lopaťák Karel Vomáčka, ono totiž nemá každý člověk dáno do vínku aby vystudoval VŠ víte a i tak někdo tu práci dělat musí to samé uklízečky v nemocnici, bez ní by si pání doktoři ani neškrtli na operačních sálech, prodavačky, pekaři, kuchařky, dělníci u pásu a další a další práce bez kterých se ale neobejdou ani ti VŠ co stou práci pohrdají. I ti lidé kteří tu práci dělají a někdy s láskou mají právo na důstojný život a né přežívání od výplaty k výplatě víte!!!

+5/0
30.11.2011 14:45

Žadatel

Re: Jan Vladyka.

Asi jste si nepřečetla, že autor je filozof. A hlavně si všechno dobře pamatuje.;-D

+3/0
30.11.2011 15:27

Olinček

Re: Jan Vladyka.

Souhlasím. A pozdravuji.

0/0
30.11.2011 15:31

dp11

Sakra, topinky, ty už jsem dlouho neměla

jinak souhlas a karma

0/0
30.11.2011 14:42



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.